Enthousiasme wordt aangewakkerd - Reisverslag uit Berlicum, Nederland van Chantal en Ellen Hermes en Nelissen - WaarBenJij.nu Enthousiasme wordt aangewakkerd - Reisverslag uit Berlicum, Nederland van Chantal en Ellen Hermes en Nelissen - WaarBenJij.nu

Enthousiasme wordt aangewakkerd

Door: Chantal en Ellen

Blijf op de hoogte en volg Chantal en Ellen

03 September 2014 | Nederland, Berlicum

De afgelopen dagen zijn we overdonderd door alle positieve reacties die we krijgen. Dit moedigt ons alleen maar nog meer aan!

We hebben een profielfoto aangemaakt. Bedankt Francis Reffeltrath (locatie Hummeloord) voor het maken ervan, terwijl Anita Snijders en de kinderen van het peuterwerk heerlijk aan het buiten spelen waren. De kinderen hebben ons verbaasd aangekeken: wat doen zij daar nu met die bakstenen? De foto is gelukt.

We willen hier ook even stilstaan bij de initiatiefnemer van deze reis: Roland Simons van Altavilla BV uit Eindhoven. Roland is de broer van Chantal en zonder zijn initiatief zou er helemaal geen reis zijn. Hij heeft ervoor gezorgd dat we nu met 15 vrijwilligers op pad gaan. Vrijwilligers die we pas op het vliegveld gaan ontmoeten. We voelen ons wel veilig: er gaan namelijk 11 mannen mee en 4 vrouwen.

Er wordt ons veel gevraagd of er kleding, speelgoed of andere spullen verzameld gaat worden. We gaan wel iets meenemen natuurlijk, maar we moeten het beperkt houden ivm de hoeveelheid bagage die we mee mogen nemen. Daarnaast is de visie ook om ipv spullen geld mee te nemen. Met geld kunnen we namelijk ook de lokale economie stimuleren. Daarnaast werkt HomePlan in de provincie KwaZulu Natal, waar Pomeroy ligt, samen met SACBC, een katholieke organisatie, die precies weet aan wie en waaraan het geld het beste besteed kan worden. In een volgend bericht meer over deze organisatie en wat zij allemaal doen voor de kinderen.

Wij zullen in ieder geval onze eigen oude kleren mee nemen en daar achterlaten. Op 1 setje na om wel nog fatsoenlijk terug te kunnen vliegen ;)

Groetjes Chantal en Ellen

• 03 September 2014 - 23:27

Saskia:

Wat ontzettend gaaf dat je dit gewoon DOET, Chantal! (En Ellen natuurlijk)
    Echt stoer, lijkt me zo leuk, ik ga jullie zeker volgen!

• 04 September 2014 - 15:32

Tiny :

Wat een uitdaging om met elf mannen en maar dames die uitdaging aan te gaan. Maar Ellen dat gaat jullie wel lukken. En tip om zoveel mogelijk kleding mee te nemen, veel zomerkleding (laagjes over elkaar) aantrekken ;-)

• 05 September 2014 - 08:50

Peter Van De Sande:

Ellen en Chantal,

allebei heel veel succes en plezier met deze actie.

Groets,

Peter van de Sande.

• 08 September 2014 - 08:54

Henriette Schreven:

Ellen en Chantal,
    Aan jullie enthousiastme zal het niet liggen, zo te lezen/horen maakt jullie actie echt het verschil voor kinderen daar, dames veel succes met de voorbereiding.

Groet Henriette Schreven