Daar doe je het voor! - Reisverslag uit Berlicum, Nederland van Chantal en Ellen Hermes en Nelissen - WaarBenJij.nu Daar doe je het voor! - Reisverslag uit Berlicum, Nederland van Chantal en Ellen Hermes en Nelissen - WaarBenJij.nu

Daar doe je het voor!

Door: Chantal en Ellen

Blijf op de hoogte en volg Chantal en Ellen

28 September 2014 | Nederland, Berlicum

Over 3 weken zijn we al in Zuid-Afrika. Het wordt steeds spannender. Waarom gingen we ook al weer? Nu het aftellen is begonnen, begint ook steeds meer het besef te komen dat we echt datgene gaan meemaken waar de allerarmsten iedere dag mee te maken hebben. En dat is voor ons slechts 4 dagen. Er zijn een tijd terug al een aantal huizen gerealiseerd in het gebied waar wij naar toe gaan. Als we de reacties lezen van de kinderen zelf, die daar nu al wonen, weten we weer zeker waar we het voor doen!

Enkele reacties zijn:

- "Onze deuren kunnen op slot, daarom voelen we ons veiliger."
- "We kunnen nu samen met onze broertjes en zusjes onder 1 dak in 2 kamers wonen."
- "We hebben een watertank en daardoor kunnen we nu een tuin onderhouden."
- "Studeren lukt ons beter in ons nieuwe huis, waardoor onze rapporten beter zijn."
- "We voelen ons nu echt mensen in plaats van beesten."

• 29 September 2014 - 08:13

Tiny:

En daarom is het zo fijn dat er mensen zoals jullie zijn die de aller armste mensen gaan helpen. Super!