7 huisjes bouwen - Reisverslag uit Berlicum, Nederland van Chantal en Ellen Hermes en Nelissen - WaarBenJij.nu 7 huisjes bouwen - Reisverslag uit Berlicum, Nederland van Chantal en Ellen Hermes en Nelissen - WaarBenJij.nu

7 huisjes bouwen

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Chantal en Ellen

10 Oktober 2014 | Nederland, Berlicum

Goed nieuws! Stichting HomePlan staat in de top 10 van de Transparantprijs 2014 en behoort hiermee tot de zogenoemde kopgroep! Ook kreeg HomePlan een speciale vermelding in het verslag van de Transparantprijs:
'De betreffende organisaties kregen elk twee e-mails toegestuurd van een fictieve potentiele donateur die geld wilde geven, maar eerst een paar kritische vragen had. Doel was erachter te komen of organisaties bereid zijn om kritische vragen openhartig te beantwoorden. Drie organisaties sprongen er uit, waaronder HomePlan. Zij leek aangenaam verrast te zijn door zoveel (kritische) interesse en antwoordde uitgebreid en vol verve.' Indien je meer wilt lezen, ga dan naar www.homeplan.nl

Afgelopen dagen hebben we steeds meer info gekregen over ons project. Er worden in Pomeroy 7 huisjes gebouwd. Bij een paar huisjes is de fundering net gestort en bij andere huisjes is ook de eerste rij stenen gemetseld. We worden per 2 personen aan een huisje verbonden. Chantal en ik zullen elkaar dus niet/nauwelijks zien.
We hebben onze werkkleren al gekregen en het is mooi pimpelpaars! Kijk maar eens op de foto. Als we al niet opvallen door onze huidskleur dan is het zeker wel door de t-shirts en hoodie.
Een aantal boodschappen zijn ondertussen in huis, zoals de Norit, Imodium, paracetamol, werkhandschoenen, droogshampoo, desinfecterende handgel en natuurlijk aardigheidjes voor de kinderen zoals kleurtjes, strandballen, ballonnen en stempelstiften.
Andere tips zijn natuurlijk altijd welkom.

De laatste vaccinatie is ook geweest. Bewijs op de foto.

Via de website van Blik op Sint-Michielsgestel hebben we afgelopen week ook aandacht gekregen voor ons project. Super dat wij daarvoor de mogelijkheid hebben gekregen.

Het aftellen begint nu echt, want over een week vliegen we van Schiphol naar Johannesburg.

• 11 Oktober 2014 - 09:41

Mady:

Hoi Ellen en Chantal,

Ik ben erg benieuwd hoe jullie het gaan hebben in zuid-Afrika. Frank zou er wel willen wonen met ons gezin . En als ik dit zo lees , huisjes bouwen in paarse overallen, kunnen we jullie dus ook nog eens vragen om advies en hulp ha ha . Veel succes volgende week in ieder geval. Kom aub heelhuids terug!!! Heb je ook een mooie (roze?) bouwhelm klaar liggen? Ik zal aan jullie denken. Lieve groetjes van Mady

• 12 Oktober 2014 - 08:04

Janneke:

Nu begint het echt dicht bij te komen.

Heel veel succes dames!

Een ervaring voor het leven!

• 13 Oktober 2014 - 15:28

Marcha:

Ik wens jullie heel veel succes! Fantastisch dat jullie je hiervoor inzetten!!

Gr. Marcha