Groep 7 leerlingen uit Venhorst halen geld op - Reisverslag uit Berlicum, Nederland van Chantal en Ellen Hermes en Nelissen - WaarBenJij.nu Groep 7 leerlingen uit Venhorst halen geld op - Reisverslag uit Berlicum, Nederland van Chantal en Ellen Hermes en Nelissen - WaarBenJij.nu

Groep 7 leerlingen uit Venhorst halen geld op

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Chantal en Ellen

13 Oktober 2014 | Nederland, Berlicum

Vanmiddag was ik, Ellen, op uitnodiging van Dionne Gerrits, de leerkracht van groep 7 van de St. Corneliusschool, op bezoek in de klas om zelf ook wat te vertellen over Stichting Homeplan en om hun eigen verdiende bijdrage in ontvangst te nemen.

Bij een taalles kregen de kinderen als opdracht om een draaiboek te maken voor een actie. Ze mochten zelf voor een goed doel kiezen. Veel kinderen kozen voor Stichting Homeplan.
Een aantal groepjes hebben ook daadwerkelijk het draaiboek nageleefd en zijn aan de slag gegaan om geld in te zamelen. In totaal is er maar liefst €110,20,- ingezameld!! Goed gedaan!!

Dewi, Lotte en Maud:
We hebben met 6 vriendinnen cup cakes verkocht. Ieder had verschillende smaken gebakken. Toen hebben we ons opgesplitst en zijn er 3 meiden in de kraam gaan zitten en de andere 3 hebben door Venhorst verkocht. In de kraam verkochten we ook ranja. De ranja was €0,20 en de cup cakes waren €0,50. Daarmee hebben we €47,50 opgehaald voor stichting Homeplan. We zijn er super blij mee!

Sam, Lisa en Kaya:
We waren met zijn zessen. Ieder heeft 1 cake gebakken in verschillende smaken. We hebben ze verkocht voor €0,50. Het was een groot succes! Wij gingen met zijn drieën langs de deuren en de andere 3 gingen in een kraampje op het plein zitten. Uiteindelijk hebben we €47,50 opgehaald voor stichting Homeplan. We zijn er erg blij mee!

Iris en Julia:
Wij hebben cup cakes verkocht voor stichting Homeplan. We hebben €20,00 opgehaald. Er kunnen kinderen weer naar school en krijgen eten, drinken en een huis. Zo worden de mensen niet armer. Wij vinden stichting Homeplan een goed doel!

Davy en Job V:
Wij hadden brownies gebakken en we hadden ze daarna verkocht. Één stukje was €0,50. We hebben €20,00 opgehaald met 36 brownies. Brownies zijn soort chocolade cakejes. We waren langs veel straten geweest.

Wouter, Noud en Thijs vd B:
We hebben flessen ingezameld voor Homeplan. We hebben €15,50 opgehaald in de Langstraat, maar er komt misschien nog meer geld bij want we gaan nog over de Statenweg.

En dat is gelukt jongens, want de eindstand was ruim 7 euro meer!

Alle kinderen heel erg bedankt voor jullie inzet. Het is hartverwarmend. Chantal en ik komen graag een presentatie geven als we weer terug zijn, zodat jullie ook kunnen zien wat er o.a. met jullie geld is gedaan!

Met toestemming van alle kinderen heb ik ook een enthousiaste foto toegevoegd.

• 13 Oktober 2014 - 23:47

Theo Nelissen:

Wat een mooi effect dat kinderen uit Nederland niet alleen beseffen dat zij het goed hebben in vergelijking tot veel kinderen in Zuid Afrika maar ook nog eens bereid en in staat zijn om actief te worden, het gezellig te hebben en een groot geldbedrag ophalen om hun collegaatjes daar daadwerkelijk te helpen.
    Wat een mooi voorbeeld waar veel volwassenen iets van kunnen leren.
    Ik denk dat Ellen en Chantal hier weer echt blij mee zijn.
    Goed voorbeeld doet goed .........?
    Nog een paar dagen en dan vertrekken onze bouwvakkers is spé.
    Succes meiden!!

• 14 Oktober 2014 - 15:01

Chantal:

Heel erg bijzonder om te zien en te horen hoeveel collega's en kinderen actief bezig zijn met onze bouwreis! Bedankt iedereen! Nog 4 nachtjes slapen.....

• 16 Oktober 2014 - 12:06

Karin De Klerk:

Hoi Chantal en Ellen, zo vlak voor vertrek wil ik jullie heel veel succes wensen met jullie Home plan project. Een prachtig initiatief waar jullie heel wat steentjes aan bij zullen dragen. Nu al een applaus voor jullie voor de inspanningen tot nu toe. Ik ben benieuwd naar jullie verhalen!!!

• 16 Oktober 2014 - 17:48

Kittie Spierings, Roestvrij Taal:

Hallo Ellen en Chantal,

Het is bijna zover! Hopelijk zijn jullie er klaar voor. Namens ons hele team heel veel succes en plezier bij dit mooie initiatief. Zet 'm op!