Nagenieten - Reisverslag uit KwaZulu, Zuid-Afrika van Chantal en Ellen Hermes en Nelissen - WaarBenJij.nu Nagenieten - Reisverslag uit KwaZulu, Zuid-Afrika van Chantal en Ellen Hermes en Nelissen - WaarBenJij.nu

Nagenieten

Door: Marc, namens Ellen

Blijf op de hoogte en volg Chantal en Ellen

24 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, KwaZulu

En ja hoor, vanochtend om 05:00 uur vloog de vogel weer een rondje door de slaapzaal bij de zusters. Best vroeg voor de groep Nederlanders die zich gisteravond even goed ontspannen heeft.
De 'subgroepjes' kwamen bij elkaar uit 'hun' projecten en deelden alle heftige indrukken met een droogje en een natje.

Al met al weer een kort nachtje en brak wakker worden.
Vandaag staat de reis naar Johannesburg op het programma en morgen het wildpark.

Wat een verschil met de afgelopen dagen in het gezin. Ellen en Chantal verbleven bij een 'caregiver' met de zorg voor 17 (zeventien!) kinderen. De jongste een baby van 4 maanden, de oudste 17.
Ellen: "Het leek iedere dag wel feest tussen 15:00 en 20:00 uur. Om 15:00 kwamen de kids uit school, om 20:00 uur gingen we allemaal total-loss naar bed. Andere Homeplan'ners hoorden ook van de drukte in deze 'familie', kwamen kijken en waren zwaar onder de indruk.

Dat Ellen en Chantal in de Kinderopvang werken, kwam heel goed van pas. Chantal pakte bijvoorbeeld pannenkoeken voor de hele bubs en Ellen speelde volop spelletjes op het erf. Maar dat is nu dus voorbij... Door naar een andere wereld.

Het weer is voor Nederlandse begrippen mooi: 27 graden en blauwe lucht. De bewoners hebben het echter koud en lopen met truien, jassen en zelfs mutsen.

Op de foto's zie je de pannenkoeken, de spelletjes op het erf, kids op een rijtje en in de kerk, het ontbijt bij de zusters, kijkje in de keuken en de slaapzaal.

• 24 Oktober 2014 - 13:17

Ine Geerts:

Ik heb vol bewondering jullie gevolgd. Heel indrukwekkend, wat doen de mensen goed werk voor al deze mooie kinderen.
    Een bijdrage leveren aan het welzijn en geluk van al deze mensen zullen jullie wel goed doen en veel voldoening geven.
    Ik ben trots op jullie, kanjers!!!!
    Geniet nog na en goede reis terug.
    Liefs Ine

• 24 Oktober 2014 - 14:00

Lies:

Hallo Chantal en Ellen.

Door jullie verhalen en foto"s kwamen voor mij ook weer de geuren en kleuren van Namibie sterk in mijn gedachte. De omstandigheden van deze kinderen zijn hetzelfde. Heerlijk gevoel moet het nu voor jullie zijn, dat je een bijdrage hebt kunnen leveren en de kinderen even wat anders hebt laten zien.
    Ik wens jullie en de hele groep een goede thuis reis en we spreken elkaar snel.

Groetjes Lies

• 24 Oktober 2014 - 17:48

Hans:

Lieve mensen,wat een ervaring!nu nog even lekker nagenieten en dan een voorspoedige terugreis voor allen Hans en hanneke

• 24 Oktober 2014 - 23:05

Joyce:

Hoi Chantal en Ellen,
    Wat hebben jullie super werk verricht.
    Ik ben echt onder de indruk en trots op jullie.
    Bedankt voor de mooie foto's, leuk dat we zo een beetje met jullie kunnen meegenieten.
    Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en zou heel graag meer foto's willen zien.
    Iets wat jullie, en vooral de kinderen waarvoor jullie dit hebben gedaan, nooit zullen vergeten.
    Goed gedaan meiden!
    Goede reis terug, laat alles maar even bezinken onderweg.
    Tot snel.
    Groetjes Joyce