Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Chantal en Ellen Hermes en Nelissen - WaarBenJij.nu Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Chantal en Ellen Hermes en Nelissen - WaarBenJij.nu

Johannesburg

Door: Chantal en Ellen

Blijf op de hoogte en volg Chantal en Ellen

19 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Goeiemorgen allemaal. We hebben alletwee als een blok geslapen. Gisterochtend zijn we om 06.15 uur met zessen vertrokken vanuit Veghel. Eenmaal aangekomen op Schiphol was de groep snel bij elkaar ondanks dat mensen elkaar niet kennen. Blijkbaar val je dan toch op.
De vlucht was lang. Een aantal mannen van de groep hadden achter in het vliegtuig een ontmoetingsplek bedacht. Was erg gezellig maar de stewardessen gaven na 1,5 uur toch aan dat ze weer moesten gaan zitten. Wat een lange zit. Wij hadden geluk dat we achter elkaar naast een raampje zaten. Was vaak een mooi uitzicht behalve het 3 uur lange uitzicht op de woestijn: zand, zand en nog eens zand. De foto die is toegevoegd was van het moment dat we boven Algerije vlogen.

Aangekomen in Johannesburg werden we opgewacht door Ricus en Bert. Ricus is de projectleider in Zuid-Afrika. Bert is 4 maanden hier en gaat nu met ons mee deze 1,5 week.
Om het hotel te kunnen bereiken had Ricus 4 auto's geregeld. Ellen zat in een auto waarvan de chauffeur naar een buitenwijk reed. Stonden we voor de deur bij Ricus. Alles donker. Geen mens op straat. Geen straatverlichting. Gelukkig was ik in het gezelschap van 4 mannen maar zij gingen de auto ook niet uit. De chauffeur kreeg telefonisch contact met Ricus en toen kwam deze auto ook veilig aan bij het hotel. Nog even napraten en borrelen en iedereen naar bed. De sfeer zat er trouwens al goed in: mooi om te zien hoe 15 onbekende mensen elkaar weten te vinden door 1 goed doel. Zo meteen ontbijt en dan gaan we weer terug naar het vliegveld om de binnenlandse vlucht naar Durban te maken.

Op het vliegveld werd trouwens op Ebola gecontroleerd. Iedereen moet een formulier invullen en inleveren. Dan bij de douane door een warmtescan. Wauw, we hebben nu wel een mooie stempel in ons paspoort. Een grappig feitje: komen we de douane uit, staat er een megagrote kerstboom!

Oh ja, zo nog even douchen voordat dit de komende 5 dagen niet meer kan!

• 19 Oktober 2014 - 08:29

Ingrid:

Wauw Ellen en Chantal, het avontuur is nu echt begonnen. Ik wens jullie veel succes in dit mooie en goede avontuur.

• 19 Oktober 2014 - 08:30

Theo Nelissen:

Ja.
    En dan sta je opeens, dwz na vele uren vervelend vliegen op Afrikaander grond en gaat het feest beginnen.
    Spannend als je zo ergens in een buitenwijk staat met alles op "zwart".
    Hopelijk gaat het ook weer goed met de binnenlandse vlucht en vervolgens de busreiziger.
    Morgen staan jullie ergens met de troffel in de hand, stenen sjouwend en vooral vol verbazing te schouwen hoe de wereld er ook uitziet!
    Heel veel beleving en plezier toegewenst.
    We vonden het plezierig jullie bericht te krijgen en te weten dat jullie eerste vlucht goed is gegaan.

Marjan en Theo

• 19 Oktober 2014 - 22:31

Joyce :

En dan is het nu echt begonnen!
    Zo naar uitgekeken en dan ineens is het werkelijkheid.
    Fijn dat alles goed is gegaan.